Når det kommer til markedsføring, er der nærmest uendeligt mange muligheder. Den billigste og bedste markedsføring sker via internettet. Online markedsføring er markedsføring via internettets mange platforme. For at få det maksimale udbytte af din online markedsføring skal du først og fremmest vælge en eller flere online platforme, hvor du ønsker at promovere din virksomhed. Du skal sikre dig, at den eller de platforme, du vælger, passer til din virksomheds samt dine kunders behov. Du kan med fordel vælge flere kanaler for at påvirke din målgruppe gentagne gange.

 

Succeshistorie med valg af online platforme

Webshoppen BYIC.dk har om nogen forstået at henvende sig på bedste vis til kunder på diverse sociale medier. BYIC valgte først og fremmest deres målgruppe, som er unge piger og kvinder. Med forståelse for denne målgruppe valgte BYIC de sociale medier Instagram og Facebook, hvor de siden virksomhedens stiftelse har promoveret deres webshop. Udover daglige opslag, der tiltrækker kunderne, benytter BYIC.dk sig også af Facebook annoncering, som er med til at øge kendskabsgraden til deres virksomhed.

Facebook annoncering er en effektiv måde at benytte online markedsføring på. Når man annoncerer på Facebook, kan man komme ud til den helt rigtige målgruppe af mennesker gennem valg af segmenter. Facebook annonceringerne popper enten op på den bestemte målgruppes news feed eller ude i højre side. Det smarte ved Facebook annoncering er, at du kun bliver opkrævet det antal klik, din annonce får.

 

SEO optimering og Google Adwords

Ønsker man, at flere potentielle kunder finder frem til ens side, er det vigtigt, at din side er SEO optimeret. Det betyder, at du har de helt rette søgeord på din side, så kunderne kan finde din virksomhed online. SEO optimering er også med til at forbedre din placering i Google, som også vil hjælpe dig med at få flere kunder i biksen. SEO, også kaldet søgemaskineoptimering, er Googles organiske søgeresultater, som viser hvor godt, din hjemmeside har præsteret over længere tid i forhold til SEO.

Google Adwords annoncer er derimod annoncer, der bliver vist, hvis de har relevans for den potentielle kundes søgeord. Annoncerne bliver altså tilpasset kundens søgning, hvis Google mener, den er relevant for personen. Du kan markedsføre gennem betalte Google Adwords annoncer, som bliver vist på baggrund af relevante søgeord. Dette kan være meget effektivt, hvis du formår at optimere dine Google Adwords annoncer således, at du rammer lige præcis dén målgruppe, din virksomhed er interesseret i.

 

Succes med affiliate markedsføring

En anden og meget effektiv form for markedsføring er affiliate markedsføring. Affiliate marketing er en marketingsmetode, hvor en virksomhed kun betaler for leverende resultater. Dette kan være salg, besøg på hjemmesiden, leads osv. Typisk foregår det således, at en virksomhed kontakter et affiliate-netværk, hvor virksomheden bruger en affiliate til at markedsføre virksomhedes produkter. Virksomheden betaler da deres affiliate et aftalt beløb af salget, hvis affiliaten skaber salg for webshoppen.

Et eksempel på en velfungerende hjemmeside, der fungerer som affiliate for en række webshops, er siden BygOgHus.dk. Hjemmesiden er fuld af tips og tricks til byggeri- og renovationsprojekter samt huslige gøremål.  På hjemmesiden kan man læse en masse artikler skrevet af journalister og fageksperter, der alle deler gratis viden og inspiration til alverdens projekter i huset. Gennem disse mange artikler linker hjemmesiden til en række webshops, som sælger de forskellige redskaber, indretningsartikler osv., som artiklen omhandler. På den måde fungerer BygOgHus.dk som en affiliate, der promoverer andre webshops produkter. Sælger BygOgHus.dk et produkt for en given side, giver webshoppen en aftalt provision af salget.

En super effektiv online markedsføring, som kan hjælpe virksomheder med at komme ud til endnu flere potentielle kunder. Og så betaler virksomheden kun for leverende resultater, som er en af de helt store tiltrækningskræfter til affiliate marketing.

About The Author

Related Posts